2012年7月16日 星期一

雞 蛋 最 怕 聽 的 話


    口 講 無 憑 , 說 話 卻 可 傷 人 。

    女 人 一 句 「 某 某 勝 過 你 」 , 足 以 令 你 半 身 不 遂 。

    N 年 前 中 學 時 , 有 個 老 師 在 全 班 同 學 面 前 , 對 我 說 出 他 的 感 受 : 「 林 振 強 , 我 唔 鍾 意 見 到 你 個 樣 。 」

    由 於 無 法 — — 亦 無 打 算 — — 改 變 自 已 的 樣 貌 , 我 唯 有 這 樣 回 應 : 「 我 都 唔 鍾 意 見 到 你 個 樣 。 」

    之 後 , 每 次 那 個 老 師 踏 進 課 室 , 我 便 轉 身 離 場 。 結 果 整 個 學 期 都 沒 有 上 那 一 科 , 考 試 當 然 不 合 格 。

    所 以 , 我 認 為 , 如 無 必 要 , 無 謂 出 口 傷 人 ( 傷 衰 人 除 外 ) 。

    不 過 , 出 口 傷 物 卻 無 傷 大 雅 。 你 知 道 什 麼 說 話 最 hurt 物 件 的 feeling 嗎 ?



大 地 最 怕 聽 見 的 說 話

    人 的 腳 下 , 就 是 大 地 , 難 怪 大 地 最 希 望 人 類 不 要 腳 踏 實 地 ( 對 於 這 一 點 , 暫 時 只 有 特 區 政 府 做 得 到 ) 。

    踏 實 的 你 我 , 不 只 腳 踏 實 地 那 麼 簡 單 , 我 們 還 懂 得 儘 量 利 用 大 地 的 遼 闊 、 硬 淨 和 難 以 管 轄 的 弱 點 , 不 斷 向 大 地 施 壓 , 並 經 常 說 出 對 它 有 恐 嚇 性 的 語 句 :

「 就 呢 度 啦 ! 殊 , 殊 殊 … … 」 ( 母 親 對 在 街 上 急 尿 的 小 兒 說 )
「 就 呢 度 啦 , 阿 黑 。 」 ( 狗 主 對 已 舉 起 後 腿 的 愛 犬 「 阿 黑 」 喁 喁 細 語 )
「 踩 死 你 ! 」
「 我 最 鍾 意 著 鬆 糕 鞋 行 街 。 」
「 白 韻 琴 宣 佈 繼 續 訓 街 絕 食 。 」
「 特 首 在 眾 官 簇 擁 下 微 服 出 巡 遊 街 。 」
「 快 ! 有 冇 紙 袋 ? 想 嘔 ! 」
「 新 經 濟 擁 躉 眼 鏡 跌 到 成 街 都 係 。 」 ( 大 地 並 不 喜 歡 人 家 把 它 當 作 眼 鏡 鋪 )
「 懷 疑 墮 樓 男 子 腦 漿 塗 地 。 」
「 … … 吐 ( 讀 音 「 two 」 ) ! 」
 

雞 蛋 最 怕 聽 … …

    奇 怪 , 原 來 雞 蛋 最 怕 聽 見 的 說 話 , 竟 然 和 人 類 的 一 樣 。 這 究 竟 反 映 出 英 雄 所 見 略 同 , 還 是 人 腦 其 實 與 蛋 黃 無 甚 分 別 ?

    最 hurt 雞 蛋 的 說 話 :

「 費 事 諗 , 炒 左 你 算 數 ! 」
「 叉 燒 好 過 你 。 」
「 信 唔 信 我 扑 穿 你 , 用 匙 羹 『 不 』 你 唻 食 ? 」
「 你 唔 出 得 大 場 面 。 」
「 都 係 你 衰 , 令 我 膽 固 醇 過 高 。 」
「 見 到 你 , 我 就 有 衝 動 掟 雞 蛋 。 」
「 我 知 你 老 母 係 雞 。 」
「 你 連 老 竇 係 邊 個 都 唔 知 ! 」
「 點 知 你 係 唔 係 壞 蛋 喎 。 用 大 光 燈 照 過 先 至 帶 你 返 屋 企 ! 」
「 你 估 你 係 肉 彈 ? 你 係 荷 包 蛋 咋 ! 」
 

安 全 套 最 怕 聽 … …

    安 全 套 的 任 務 嚴 肅 , 樣 子 卻 滑 稽 , 但 怎 也 勝 過 樣 子 嚴 肅 、 任 務 滑 稽 的 高 官 、 「 家 臣 」 , 和 來 自 各 路 , 道 貌 岸 然 的 擦 鞋 童 。

 

    我 們 應 該 尊 敬 安 全 套 , 它 們 不 是 赤 蠟 角 機 場 任 由 狂 徒 自 出 自 入 的 保 安 人 員 和 系 統 。 這 些 傷 害 安 全 套 自 尊 心 的 說 話 , 實 在 不 應 多 說 :

「 入 滿 水 做 水 彈 掟 落 街 ! 」 ( 小 朋 友 提 議 的 夏 日 消 暑 節 目 )
「 弊 ! 吞 左 ! 」 ( 女 對 男 說 )
「 洗 下 佢 留 番 下 次 再 用 過 。 」 ( 孤 寒 鬼 說 )
「 冇 咁 大 個 頭 唔 好 學 人 戴 咁 大 頂 帽 , 甩 喇 ! 」
「 好 核 突 呀 , 好 似 仙 人 掌 咁 ! 唔 准 掂 我 ! 」
「 哈 哈 , 乜 會 發 光 ? 咁 仲 容 易 係 黑 暗 中 切 你 啦 ! 」
「 手 指 戴 住 佢 , 數 銀 紙 特 別 快 。 」
 

筆 最 怕 聽 … …

    筆 , 是 偉 大 的 發 明 。 它 簡 單 , 高 效 率 , 而 且 筆 挺 , 人 類 無 法 學 到 它 , 尤 其 是 「 筆 挺 」 那 部 分 ( 包 括 腰 骨 和 器 官 的 筆 挺 ; 西 裝 筆 挺 否 , 不 大 重 要 , 除 非 你 是 大 酒 店 的 餐 廳 部 長 ) 。

    正 因 為 我 們 心 中 妒 忌 筆 , 所 以 有 意 無 意 之 間 , 會 對 它 說 出 些 難 聽 的 說 話 :

「 我 一 緊 張 就 咬 筆 。 」
「 呢 枝 筆 被 控 強 插 鉛 筆 刨 。 」
「 冇 墨 ? 被 校 長 陰 乾 了 ? 」
「 我 要 投 筆 從 戎 ! 」 ( 筆 也 認 為 此 舉 戇 居 )
「 冇 帶 鎖 匙 ? 試 下 用 支 筆 撬 啦 ! 」
「 我 愛 筆 耕 。 」 ( 筆 覺 得 「 筆 耕 」 一 詞 作 狀 , 並 認 為 一 般 筆 者 放 糞 施 肥 、 自 吹 自 擂 多 過 耕 耘 )
「 金 筆 插 著 衫 袋 好 好 睇 。 」 ( 插 著 屁 股 仲 好 睇 仲 老 土 ! )
「 煙 灰 碟 同 筆 架 ? 多 餘 ! 一 隻 耳 仔 夾 住 一 樣 咪 得 囉 ! 」 粥 麵 鋪 的 首 席 侍 應 生 說 。
「 罰 抄 一 億 句 『 我 以 後 不 准 做 民 意 調 查 』 ! 」
 

後 記

    可 是 , 人 非 「 物 件 」 , 心 靈 是 會 受 傷 的 。

    要 不 是 那 位 老 師 對 我 說 「 林 振 強 , 我 唔 鍾 意 見 到 你 個 樣 」 , 也 許 我 的 興 趣 可 以 包 括 讀 書 , 而 不 單 只 沉 迷 於 健 美 女 人 。

    我 是 個 受 傷 的 男 人 。

沒有留言:

張貼留言